Veelgestelde vragen

FAQ

Hoe kan ik Boomkwekerij Arbor bereiken?

Elke werkdag kan je ons bereiken via telefoon, e-mail of het contactformulier op onze website. Bezoek op locaties kan tijdens onze openingstijden op afspraak.

Wanneer is Boomkwekerij Arbor open?

Wij zijn open van maandag tot en met vrijdag van 08u00 tot 12u00 en van 13u00 tot 17u00.

Waarvoor kan ik bij Boomkwekerij Arbor terecht?

Wij kweken en verkopen een breed assortiment aan bomen, waaronder:

- Sierbomen (zoals Japanse esdoorns en treurwilgen)
- Fruitbomen (appel, peer, kers, pruim)
- Leibomen en haagbomen
- Grotere volwassen bomen voor directe impact

Neem contact met ons op voor het actuele aanbod!

Kan ik als particulier ook terecht bij Arbor?

Helaas niet, wij zijn een boomkwekerij van professionals, voor professionals en kweken dus enkel voor professionelen. Contacteer uw tuinaannemer voor een boom of plant van Arbor.

Heeft u een catalogus?

Professionelen kunnen, op aanvraag, onze online catalogus verkrijgen. Stuur uw aanvraag naar info@arbor.be

Wat betekenen de afkortingen in jullie catalogus?

RB: Rooth Ball, boom of struik met aarde eromheen, omwikkeld met jute
BR: Bare Rooth: zonder aarde, enkel beschikbaar in rustperiode
C50L: Gekweekt in een container van 50L, het hele jaar door te planten
STD: Stamomtrek op standaardhooge (1 meter)
FTH: Feathered, een geveerde boom
1/2 STD: Halfstam
3/5 STEM: 3 tot 5 stammen bij een meerstammige boom

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling klaar staat?

Als Arbor dragen wij flexibiliteit en klantgerichtheid hoog in het vaandel. De levertermijnen van onze producten kan sterk variëren. Voorradige producten in de containerkwekerij kunnen zeer snel beschikbaar zijn van dezelfde werkdag tot gemiddeld 1-2 werkdagen. Bomen die uit de volle grond geoogst moeten worden, hebben we meer tijd nodig. Dit is afhankelijk van hun locatie/grootte/aantallen.
Om u zo goed mogelijk verder te helpen, staat ons team voor u klaar. Contacteer ze via mail of telefoon om zicht te krijgen op uw verwachte levertermijn!

Kunnen jullie mijn bestelling leveren of moet ik deze afhalen?

U kunt uw bestelling zowel afhalen als laten leveren.

Afhaling kan bij één van onze twee vestigingen, Hulshout of Vicq. Contacteer ons om te bekijken wat het beste voor u past.

Leveren kan mits een transportvergoeding. Deze is afhankelijk van de afstand en de grootte van de bestelling. Ook transport met een kraan is mogelijk.

Wanneer kan ik mijn bestelde producten ophalen?

Bestellingen kunnen afgehaald worden van 08u00 tot 12u00 en van 13u00 tot 17u00.

Zorgen jullie voor de bijhorende documenten bij internationale leveringen?

90% van onze verkoop gaat naar het buitenland. Elk land heeft zijn eigen bijzonderheden. Onze werknemers zijn ervaren in het voorzien van de juiste documenten om uw bomen correct tot bij u te krijgen.

Ik heb een prachtige boom in mijn tuin die ik helaas moet verwijderen, kan ik mijn boom aan Arbor schenken?

Bij Arbor kweken wij onze bomen met de grootste zorg. Een boom uit jouw tuin is niet gekweekt met het oog op verplanting. Helaas betekend dit dat wij uw bomen en planten niet voor verkoop kunnen gebruiken.

Kan ik ook terecht bij Arbor voor de aanplant van bomen?

Nee, hiervoor kunt u terecht bij uw tuinaannemer.